سایت ساب دومین دهی

با یاری خداوند کریم و الطاف امام عصر( ارواحنا فدا )یکی دیگر از سایت های ما با موفقیت راه اندازی شد.امید است مورد رضایت شما هموطن عزیز قرار بگیرد.

www.roy.ir

www.kow.ir

www.coy.ir

طریقه وارد کردن متون نستعلیق با بهترین کیفیت در فتوشاپ




درد مشترک خیلی‌ها وقتی با برنامه‌های نستعلیق‌ای مثل چلیپا که کار می‌کنن اینه که چطوری متن رو با بهترین کیفیت ممکن و اندازه‌های خیلی بزرگ وارد برنامه‌ی فتوشاپ کنن که حالا یا از اون برای وب استفاده بشه یا برای چاپ (که چاپ اندازه‌های بزرگ‌تری رو میبره)...، فکر کردم روش خودم رو در رابطه با وارد کردن نستعلیق با بهترین کیفیت در فتوشاپ توضیح بدم... ، البته شاید بهترین روش نباشه، ولی راحت‌ترین روشیه که خودم انجامش میدم، اگر کسی بهتر از اینو میدونه تو کامنت‌ها تکمیلش کنه...

بعد از اینکه متن رو داخل چلیپا تایپ کردید، با انتخاب کردن کل متن اون رو به کلیپ‌برد کامپیوتر انتقال بدید...(اگه چلیپا بازی در نیاره!) بعد او رو به برنامه‌ی کرل پیست کنین(اگه مستقیم توی فتوشاپ پیست بشه، لبه‌های متن رنجه رنجه میشه!)

آبجکت پیست شده در کرل رو انتخاب کنید و به اندازه‌ی دلخواه بزرگش کنید. (بزرگ‌کردن متن در کرل هیچ تاثیر منفی‌ای در کیفیت نداره و تا هر اندازه که خواستید میتونید بزرگش کنید- این قسمت برای چاپ خیلی مفیده چون نیاز به اندازه های بزرگتر داریم) حالا یک بار ungroup ش کنید. (در این زمان حروف به هم ریخته است) حالا از قسمت toolbar گزینه‌ی left align رو انتخاب کنید تا حروف مرتب چیده بشه.. حالا اگه خواستید مثلا نقطه‌های متن رو جابجا کنید به صورت دلخواه و بعد با انتخاب کل آبجکت اون رو export کنید به فایل PNG.

بعد این فایل PNG رو در فتوشاپ باز کنید (با بهترین کیفیت ممکن!) و بعد از تبدیل لایه‌ی background به لایه معمولی با ابزار magic wand و البته tolerance یک پیکسلی (در option bar ش)قسمت سفید تصویر رو delete کنید تا فقط خود متن رو تروتمیز داشته باشید...

روش استفاده از متون در Flash MX




در این مقاله آموزشی می خواهیم روش ایجاد و ویرایش متون در Flash mx را بررسی کنیم .

هنگامی که متنی را وارد می کنید ، هر کدام از کاراکترهای متن به عنوان یک شکل مجزا در صحنه به حساب می آیند ، عبارات متنی همیشه وضعیت اولیه خود را حفظ می کنند و به همین دلیل شما می‌توانید مجدداً آنها را با استفاده از ابزارهای قابل دسترسی ویرایش نمایید ، اما اگر یک شی رانگی را تکه تکه کنید دیگر کاملاً مانند قبل قابل ویرایش نمی باشد ، بلکه در عوض کاراکترهای تکی به اشکال تبدیل می شوند ، که به راحتی می توانید آنها را تغییر اندازه داده و یا بالا و پایین ببرید .

ادامه مطلب ...

آموزش XML



XML برای شرح و بیان اطلاعات طراحی شده است.
• HTML برای نمایش اطلاعات و برای تمرکز روی چگونگی دیده شدن اطلاعات طراحی شده است.

قبل از ادامه این بحث، شما باید مقداری درک پایه ای از موارد زیر داشته باشید:
• WWW,HTML و اساس ساخت صفحات وب
• زبانهای اسکریپت وب مانند JavaScript , VBScript

XMLچیست؟

• XML برگرفته شده از کلمات Extensible Markup Language است.
• XML یک Markup Language مانند HTML است.
• tag (برچسب) های XML از قبل تعریف شده نیستند، شما خودتان باید آنها را تعریف کنید.
• XML از یک (Document Type Definition) DTD برای شرح اطلاعات استفاده میکند.
• XML با یک DTD طراحی میشود تا خود-توصیف باشد.

ادامه مطلب ...

ساخت فلشهای حرفه ای




چنانچه کارهای مولتی مدیا انجام می دهید و یا طراحی سایت یا کارهای دیگری که در آنها استفاده از فایلهای فلش کار شما را زیباتر و کم حجم تر می کند ولی به دلیل آشنا نبودن و نداشتن مهارت لازم در این نرم افزار، نمی توانید از چنین فایل هایی استفاده کنید، کافی است از نرم افزار این دفعه استفاده کنید.

نام نرم افزار این دفعه Glanda Sothink می باشد و کار آنها تهیه فلشهای حرفه ای برای شما بدون نیاز به دانستن هیچ اطلاعاتی از نرم افزار فلش است، یعنی شما می توانید دکمه ها یا سایتها یا انیمیشن های فلش را بدون دانستن اطلاعاتی از فلش توسط این نرم افزار بسازید و از آنها در برنامه ها و طرحهایتان استفاده کنید.

یکی از بهترین قابلیت های این نرم افزار همین روش کار کرد بسیار آسان آن می باشد و قابلیت دیگر پشتیبانی از زبان فارسی است و... از دیگر قابلیت های آن می توان به بیش از 30 نمونه از قبل آماده شده آن را نام برد که برای کار کرد راحت تر با آن به طور پیش فرض در نرم افزار قرار گرفته و بیش از صدها نوع button و افکت و انیمیشن که در آن قرار دارد اشاره کرد.

شما در این نرم افزار می توانید از تصاویر و موزیک و لینک دادن نیز استفاده کنید که 80 درصد شما را از نرم افزار فلش بی نیاز می کند. این نرم افزار را می توانید از سایت http://www.sothink.com/ دریافت کنید.

روشن کردن کامپیوتر با صفحه کلید

اول اینکه باید بگم برای اینکار سیم کامپیوترشما باید از قبل تو برق باشه و Motherboard شما هم باید این قابلیت رو داشته باشه (معمولا اونایی که پنتیوم ۴ دارن). به هر حال کامپیوتر رو Restart کنید و پشت سر هم کلید Delete را بزنید. سپس یک صفحه (معمولا آبی رنگه) ظاهر میشه (CMOS Setup Utility) که شما باید کلی مراقب باشین و ندانسته دست کاری نکنین (از الان بگم که من هیچ مسؤلیتی را دز قبال خرابکاریهای شما به گردن نمیگیرم و همش تقسیر خودتونه. من بیگناهم) گزینه های متفاوتی وجود داره که شما بااستفاده از فلشها (بالا.پایین.چپ.راست) میتوانید بین اون گزینه‌ها حرکت کنین. لطف میکنی و میری روی گزینه Power Management Setup و کلید Enter رو می‌فشاری و بعدش صفحه دیگه‌ای ظاهر میشه. تو هم سریع برو روی گزینه Power On by Keyboard و Page Up یا Page Down رو بزن. اگه Any Key رو انتخاب کنی با فشردن هر کلیدی از صفحه کلید کامپیوترتون روشن میشه. اگه Password رو انتخاب کنی و Enter بزنی باید یه کلمه رمز بدی و بعدش دوباره Enter بزنی تا وقتی که کامپیوترت خاموشه با وارد کردن اون کلمه‌ها از روی صفحه کلید روشن میشه. اما اگه Disable رو انتخاب کنی دیگه نمیشه کامپیوتر رو با صفحه کلید روشن کرد. خوب پس از اینکه مطمئن شدی که انتخابت درسته باید انتخابت رو ذخیره کنی. پس Escape رو میزنی و میری صفحه اصلی. بعدش اگه خواستی ذخیره کنی گزینه Save & Exit Setup رو انتخاب میکنی و Enter میزنی. سپس کلید Y رو میزنی و دوباره Enter تا سیستم Reboot شه. اما اگر خواستی که این تغییراتی که دادی ذخیره نشه باید بری روی گزینه Exit Whitout Saving و کلید Enter رو بزنی و سپس کلید Y رو بفشاری و بازهم Enter تا سیستم Reboot شه.
و همچنین شما برای ماووس هم میتوانید این کار را بکنید

دانلود آهنگ جدید هومن و کامران

سلام امروز یه آهنگ بسیار زیبا از هومن و کامران با عنوان من اگه نباشم گذاشتم امیدوارم خشتون بیاد .




دانلود

اس ام اس جدید

یک سری بسیار عالی و خنده دار از اس ام اس های جوم و سرکاری که برای شما در سایت پارسی دانلود قرار دادیم . این سری از اس ام اس ها خیلی جدید است و مطمئن باشید پیشمان نمی شید . پیشنهاد می کنم که حتما این اس ام اس های زیبا رو از سایت پارسی دانلود دریافت کنید و لذت ببرید

http://dl.p30island.com/parsidownload/parsidownlaod.ir/mobile/Wallpaper/sms33.gif

خواندن اس ام اس ها در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...

نرم افزار آموزش زبان برای گوشی های موبایل

این نرم افزار بهترین نرم افزار آموزش دهنده ی زبان انگلیسی همراه است . شما در هر مکانی که خواستید می توانید زبان انگلیسی بیاموزید . ( البته همراه با آزمون سنجش سطح علمی شما در آموختن زبان انگلیسی . )

فرمت فایل : JAR               امیدوارم خوشتون بیاد                نظر یادتون نره

ادامه مطلب ...

هشت تا بازی برای گوشی های NEC با TV PHONE

هشا تا بازی برای گوشی های NEC یا TV PHONE گذاشتم . امیدوارم خوشتون بیاد . چگونگی استفاده و اجرای بازی ها رو در سری اول توضیح داده ام .

نظر یادتون نره

لینک دانلود و عکس بازی ها در ادامه ی مطلب

ادامه مطلب ...

بازی Need For Speed برای گوشی های موبایل

این بار با یه بازی خدمتتون اومدم . بله بازی Need For Speed البته برای گوشی های جاوا .            نظر یادتون نره

ادامه مطلب ...

رینگتن جدید

سلام امروز چند تا رینگتن براتون گذاشتم امیدوارم خوشتون بیاد

ادامه مطلب ...

فال حافظ برای گوشی ها

اینم فال و دیوان حافظ البته از نوع جاوا برای گوشی هایی که فرمت جاوا رو پشتیبانی می کنن .

امیدوارم فالاتون خوب دراد .  نظر .... نظر .... نظر .... نظر .... یادتون نره .

ادامه مطلب ...

تم برای گوشی های سونی اریکسون

سلام دوستان امروز براتون چند تا تم مبایل گذاشتم امید وارم خوشتون بیاد  این تم ها مخصوص گوشی های سونی اریکسون است .

 


ادامه مطلب ...

افتتاح سایت ::مرکز نوین اندیشان فارسی زبان::

سلام و درود بر بازدید کنندگان وبلاگ ما!!!

سایت نوین اندیشان فارسی زبان افتتاح شد با عضویت در سایت باعث دلگرمی مدیران و نویسندگان سایت شوید

لینک ورود :www.softabad.ir

درس جادویی

.
.
.
.
.
.
.
.
2



ناراحت بودم کفشهایم کهنه است تا اینکه چشمم به آدم بدون پایی افتاد

چون کوه مقاوم باش چون آب جاری شو

انسان خردمند فرمانروای ذهن خویش است و انسان بی خرد بنده آن

چیزی به اسم شکست وجود ندارد بلکه هر شکستی شروع یک پیروزی است

خود را برای پرواز سبکبال کنید

ادامه مطلب ...

Wireless چیست؟



مقدمه

Wireless به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز و مایکروویو ، به جای سیم و کابل ، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود.از میان این دستگاه ها می توان پیغامگیرها، تلفن های همراه، کامپیوتر های قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.تکنولوژی Wireless به سرعت در حال پیشرفت است و نقش کلیدی را در زندگی ما در سرتاسر دنیا ایفا می کند.


.

ادامه مطلب ...

روشهای پنهان سازی وب سرور برای افزایش ایمنی



پوشش دادن یا پنهان کردن یک وب سرور شامل از بین بردن جزئیات هویتی ای است که هکرها می توانند برای کشف سیستم عامل و وب سرور نصب شده روی آن مورد استفاده قرار دهند. این اطلاعات در حالی که هیچ استفاده ای برای بهره برداران مشروع ندارد ، اغلب نقطه شروعی برای هکرها می باشد.
دراین مقاله به بررسی برخی راهکارهایی که می توانیم با بکارگیری آنها خطر شناسایی را به حداقل برسانیم ، می پردازد. بیشتر مثالها مربوط به IIS میکروسافت می باشد . زیرا بخاطر آسیب پذیری زیادش به طور وسیعی مورد توجه نفوذگران قرار گرفته است. همچنین یک سری از اقدامات پیشگیرانه شناسایی برای آپاچی سرور نیز ذکر خواهد شد. غیر قابل شناسایی کردن سرور وظیفه همه کسانی است که مسئولیت اجرایی وب سرور را بر عهده دارند.

ادامه مطلب ...

MP4 چیست؟





MP4 مخفف MEPG-4 استاندارد ISO/IEC است که توسط MEPG( Group Moving Picture Expert) ارائه شده است.این کمیته توسعه MPEG-1 و MEPG-2 را نیز بر عهده داشته است.

این استانداردها تاثیر چشمگیری بر صنعت چند رسانه ای هاو به خصوص در ارایه فیلم های ویدیویی روی CD و تلویزیون های دیجیتالی داشته اند. MEPG4 نتیجه تلاش بین المللی دیگری با صدها محقق و مهندس در سرتاسر جهان است که با اسم 14496 ISO/IEC در اکتبر 1998نهایی شد و در اولین ماههای 1999 استاندارد گردید.البته پس از آن نسخه هایی از این استاندارد ارایه شده است و هنوز کار روی این استاندارد ادامه دارد.

موفقیت MPEG-4 در سه حیطه اساسی زیر است:
>تلویزیون های دیجیتالی
>برنامه های کاربردی گرافیکی متعامل با کاربر
>چند رسانه ای های متعامل باکاربر (در دسترسی های اینترنتی)
MPEG-4مؤلفه های تکنولوژیکی استاندارد شده ای در اختیار قرار می دهدکه امر یکپارچگی محصول توزیع و دسترسی به محتویات را ممکن می سازد.اطلاعات تخصصی تر در مورد این استاندارد می تواند در سایت آن به این آدرس یافت شود: http://mepg.telecomitalilab.com.(البته/ در تایپ آدرس دقت داشته باشید که آدرس این سایت نسبت به بزرگی وکوچکی حروف حساس است).

MP4 یکی از مصطلح ترین مخفف هایی است که به جای MPEG-4 بکار رفته است .
Div X نیز از همین استاندارد پیروی می کنند. این اسامی به عنوان قالب هایی برای فشرده سازی امکان ذخیره ی فایل ها با حجمی حتی کمتر از فایلهایی با قالب DVD (تقریبا 10 درصد حجم اصلی فایل)امکان پذیر می شود که به راستی در اینترنت یک مزیت محسوب می شود.یک فیلم دو ساعته با صدایی با کیفیت خوب یک CD صوتی را می توان تنها در یک CDجای داد.البته خوب است خوانندگان بدانند که MP4 برای پخش کننده هاbrodcasters) ) طراحی شده بود تا با بهبود پخش زنده ویدئو در اینترنت در این راه به موفقیت بیش تری دست یابند.به عبارت دیگر هدف این بود که این قالب تنها برای پخش روی اینترنت حفظ شودو امکان ذخیره آن نباشد و بدین ترتیب سایت هایی مانند napster دیگر به وجود نمی آمدند تا حق کپی رایت را نادیده بگیرند.اما با دسترسی هکرها به اطلاعات مربوط به آن در سایت ماکروسافت و پخش آن روی اینترنت این رویا به تحقق نپیوست.البته هنوز مشکلات ذخیره فایل ها بدین فرمت حل نشده است و به عنوان مثال اگر بخواهید فیلم های DVDرا به Div X تبدیل کنید لازم است که ابتدا کدینگ Div Xرا دراختیارداشته باشید(بدیهتا)والبته به فضایی معادل6گیگابایت هارد دیسک یک درایو DVDیک CD Writer و صبری معادل با 12ساعت نیازخواهید داشت .
در زمینه فشرده سازی صوتی MP4به مفهوم " MEPG-4 AAC" است که در این استاندارد افت کیفیتی در صدا مانند ’ MEPG-2 Aac’ وجود نخواهد داشت زیرا نرخ رشته بیتی دقیقا یکسان خواهد بود.البته MP4 می تواند قالب های MEPG-2 وحتی MP3 را در بر بگیرد. برای پخش آهنگ های ذخیره شده با این استاندارد به نرم افزار های جدیدی نیاز نیست و winamp از نسخه2به بعد و footbar2000 با pluginهای مناسب و quick Time 6.0و Windows Media Playerبا فیلتر 3ivx DirectShow یا Envivio Tv می توانند این قالب را پخش کنند.البته پخش این آهنگ ها به نوع کدینگ و نرم افزار نوشتن آن نیز بسیار بستگی دارد.به عنوان مثال نرم افزار MP4creator قابلیت های بیش تری برای ایجاد این قالب فایل نسبت به winamp دارد و پخش کننده های بیش تری قادر به باز گشایی کدینگ آن هستند.برای انتقال این نرم افزار و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس http://faac.sourceforge.net/wiki.index.php?page=mp4creator مراجعه کنید.
در حالی که هنوز این استاندارد به بهره برداری کامل نرسیده است در سایت کمیته MEPG می توانید مطالبی را در مورد MEPG-7 و MEPG-21 پیدا کنید.
این مطالعات یک سوال رادر ذهن بشر ایجاد می کند که آیا او روزی می تواند تمام آرشیو و کلکسیون موسیقی خود را تنها روی یک یا دو Cdکامل ذخیره کند؟

شما فکر می‌‌کنید چقدر با آن روز فاصله داشته باشیم.

اینترنت خانگی با سرعت 50مگابیت در ثانیه

اینترنت خانگی با سرعت 50مگابیت در ثانیه

شرکت وریزون در آمریکا اخیرا سرویس جدیدی را به کاربران خانگی خود ارائه داده که از طریق آن می توان با سرعت 50 مگابیت در ثانیه به اینترنت متصل شد.

به گزارش فارس؛  این سرویس از طریق فناوری کابل نوری به شهروندان ارائه می شود.

سرعت این سرویس 400 برابر بیشتر از سرویس های ADSL در ایران است که حداکثر 128 کیلو بیت در ثانیه سرعت دارند.

کاربران ایرانی در خانه غالبا فقط می توانند از اینترنتی با سرعت کمتر از 40 کیلو بایت بر ثانیه استفاده کنند که هیچ کارایی ندارد. 
 
شرکت وریزون این سرویس را در قالب قراردادهای یک ساله به شهروندان ارائه می کند. استفاده از سرویس اول که 10 مگابیتی است ماهانه 47 دلار هزینه دارد و قیمت سرویس های 20 و 50 مگابیتی این شرکت 58 و 150 دلار است؛ البته در ماه اول تخفیف 5 دلاری برای مشترکان در نظر گرفته شده است.

پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته، 9 حساب اختصاصی پست الکترونیک، 10 مگا بایت فضای رایگان برای استفاده شخصی بر روی وب، امکان بهره مندی از سرویس تفریحات آنلاین وریزون و سایر موارد از جمله خدماتی است که وریزون به مشترکان خود ارائه می دهد.

با استفاده از سرویس 50 مگابیتی این شرکت بارگذاری یک فایل با حجم 700 مگابایت در عرض 2 دقیقه امکان پذیر است.