blue game

بلو گیم

blue game

بلو گیم

شب یلدا

یلدا

صبح صادق ندمد، تا شب یلدا نرود
سعدی

دی ماه، در ایران کهن، چهار جشن را در بر داشت : نخستین روز ماه دی - که موضوع این جستار است - و روزهای هشتم، پانزدهم و بیست وسوم، سه روزی که نام ماه و نام روز یکی بود.

امروز، از این چهار جشن تنها شب نخستین روز دی ماه، یا شب یلدا، را جشن می گیرند. یعنی آخرین شب پائیز، نخستین شب زمستان، پایان قوس، آغاز جدی و درازترین شب سال.

واژه یلدا سریانی و به معنی ولادت است. ولادت خورشید ( مهر، میترا ) و رومیان آن را ناتالیس انویکتوس یعنی روز تولد ( مهر ) شکست ناپذیر نامند.


ادامه مطلب ...

نوروز باستان

دیباچهانسان، از نخستین سال های زندگی اجتماعی، زمانی که از راه شکار و گردآوری خوراک های گیاهی روزگار می گذراند، متوجه بازگشت و تکرار برخی از رویدادهای طبـیعی، یعنی تکرار فصول شد.  زمان یخ بندان ها موسم شکوفه ها، هنگام جفت گیری پرندگان و چرندگان را از یکدیگر جدا کرد.  نیاز به محاسبه در دوران کشاورزی، یعنی نیاز به دانستن زمان کاشت و برداشت؛ فصل بندی ها و تقویم دهقانی و زراعی را بوجود آورد. نخستین محاسبه فصل ها، بی گمان در همهً جامعه ها، با گردش ماه که تغیـیـر آن آسانتر دیده می شد، صورت گرفت.  و بالاخره نارسایی ها و ناهماهنگی هایی که تقویم قمری، با تقویم دهقانی داشت، محاسبه و تنظیم تقویم بر اساس گردش خورشید صورت پذیرفت.  سال در نزد ایرانیان همواره دارای فصل نبوده، زمانی شامل دو فصل : زمستان ده ماهه و تابستان دو ماهه بوده؛ و زمانی دیگر تابستان هفت ماه ( از فروردین تا آبان) و زمستان پنج ماه ( از آبان تا فروردین ) بوده، و سرانجام از زمانی نسبتاً کهن به چهار فصل سه ماهه تقسیم گردیده است. گذشته از ایران: "سال و ماه سغدی ها، خوارزمی ها، سیستان ها در شرق و کاپادوکی ها و ارمنی ها در مغرب ایران، بدون کم و زیاد همان سال و ماه ایرانی است".

ادامه مطلب ...

چهارشنبه آخر سال ( چهار شنبه سوری )

چهارشنبه آخر سال ( چهار شنبه سوری )

یکی از آیینهای نوروزی امروز - که بایستی آمیزه ای از چند رسم متفاوت باشد - " مراسم چهارشنبه سوری " است که در برخی از شهرها آن را چهارشنبه آخر سال  گویند.  دربارهً چهارشنبه سوری، کتاب ها و سندهای تاریخی، مطلبی یا اشاره ای نمی یابیم و تنها در این قرن اخیر، یا دقیق تر، در این نیم قرن اخیر است که مقاله ها و پژوهشهای متعددی در این باره منتشر شده و یا در نوشته های مربوط به نوروز به چهارشنبه سوری نیز پرداخته اند.  

برگزاری چهارشنبه سوری، که در همهً شهرها و روستاهای ایران سراغ داریم، بدین صورت است که شب آخرین چهارشنبهً سال ( یعنی نزدیک غروب آفتاب روز سه شنبه )، بیرون از خانه، جلو در، در فضایی مناسب، آتشی می افروزند، و اهل خانه، زن و مرد و کودک از روی آتش می پرند و با گفتن : " زردی من از تو، سرخی تو از من "، بیماری ها و ناراحتی ها و نگرانی های سال کهنه را به آتش می سپارند، تا سال نو را با آسودگی و شادی آغاز کنند. تا زمانی که از ظرف های سفالین چون، کاسه و بشقاب و کوزه، در خانه استفاده می شد، پس از خانه تکانی، کوزهً کهنه ای از پشت بام خانه به کوچه می انداختند؛ کوزه ای که در آن آب و چند سکه ریخته بودند. اسفند دود کردن و آجیل خودرن، فال گرفتن، " فال گوش " ( در کوی و گذر به حرف عابران گوش دادن و از مضمون آن ها برای نیت خود تفاًول زدن. ) و " قاشق زنی " ( معمولا زنان روی خود را می پوشانند و با قاشق، یا کلید به خانه ها در می زنند، صاحب خانه شیرینی، میوه و یا پول در ظرف آنها می گذارد. ) نیز از باورها و رسم هایی است که به ویژه در بین نوجوانان، هنوز به کلی فراموش نشده است؛ و این رسم ها و باورها در شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت اند. 

ادامه مطلب ...

روز سیزده فروردین

جشن سیزده فروردین ماه روز بسیار مبارک و فرخنده است. ایرانیان چون در مورد این روز آگاهی کمتری دارند آن روز را نحس می دانند و برای بیرون کردن نحسی از خانه و کاشانهً خود کنار جویبارها و سبزه ها می روند و به شادی می پردازند. تا کنون هیچ دانشمندی ذکر نکرده که سیزده نوروز نحس است. بلکه قریب به اتفاق روز سیزده نوروز را بسیار مسعود و فرخنده دانسته اند. مثلا در صفحهً 266 آثار الباقیه جدولی برای سعد و نحس آورده شده که در آن سیزده نوروز که تیر روز نام دارد کلمهً ( سعد ) به معنی فرخنده آمده و به هیچ وجه نحوست و کراهت ندارد. بعد از اسلام چون سیزدهً تمام ماه ها را نحس می دانند به اشتباه سیزده عید نوروز را نیز نحس شمرده اند. وقتی دربارهً نیکویی و فرخنده بودن روز سیزدهم نوروز بیشتر دقت و بررسی کنیم مشاهده می شود موضوع بسیار معقول و مستند به سوابق تاریخی است. سیزدهم هر ماه شمسی که تیر روز نامیده می شود مربوط به فرشتهً بزرگ و ارجمندی است که " تیر " نام دارد و در پهلوی آن را تیشتر می گویند. فرشتهً مقدس تیر در کیش مزدیستی مقام بلند و داستان شیرینی دارد. ایرانیان قدیم پس از دوازده روز جشن گرفتن و شادی کردن که به یاد دوازده ماه سال است، روز سیزدهم نوروز را که روز فرخنده ایست به باغ و صحرا می رفتند و شادی می کردند و در حقیقت با این ترتیب رسمی بودن دورهً نوروز را به پایان میرسانیدند.

ادامه مطلب ...

آشنایی با خطای سخت افزاری سیستم

 
یکی از اصلی ترین عملیات کامپیوتر در هنگام روشن شدن عملیات POST یا Power On Self Test میباشد. که تمامی نرم افزارها و قطعات سخت افزاری لازم برای بوت سیستم را تست کرده و آماده به کار میکند و در واقع کامپیوتر شما بعد از فشردن کلید Pwoer توسط شما، در ابتدا تمامی فرمانها را از بایوس کامپیوتر دریافت می کند. از اینرو بایوس وظیفه دارد که مشکلات سخت افزاری را به شما گوشزد کند.
همه بایوس ها در هنگام درست بوت شدن سیستم یک بوق کوتاه در شروع کارد میزنند که این بوق به معنی درست و کامل کار کردن تمامی نرمافزارها و سخت افزارهای اصلی سیستم است، اما گاهی نیز اتفاق می افتد که یک یا چندی از برنامه ها یا قطعات معیوب شده یا به عللی از انجام وظیفه باز می مانند، اینجاست که بایوس با تنها راه ارتباطی مستقیم با کاربر ( بوق ) شما را آگاه می سازد.

ادامه مطلب ...

آشنایی با منبع تغذیه کامپیوترها


منبع تغذیه Power Supply
منبع تغذیه، یک دستگاه الکتریکی است که مسئول تأمین و تنظیم جریان الکتریکی در رایانه می باشد. این قطعه به صورت جعبه ای بزرگ و مستقل در جعبه رایانه قرار دارد و بیشتر خرابی ها را در رایانه به وجود می آورد.
کار منبع تغذیه این است که ولتاژ متناوب (ای سی، Alternate Current) را تبدیل به ولتاژ مستقیم (دی سی، Direct Current) می کند.

ادامه مطلب ...

تعرفه پیامک خالی چگونه محاسبه میشود؟



پیام‌های خالی 22 تومان هزینه به گفته معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران تعرفه‌ پیامک‌هایی که فقط حاوی عدد یا شکل هستند لاتین محاسبه می‌شود.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت ایسنا،محمدمهدی عطوفی درباره‌ تعرفه پیامک‌های خالی و این که برای این نوع پیام‌ها تعرفه‌ فارسی یا لاتین محاسبه می‌شود اظهار کرد: تعرفه پیام‌هایی که خالی ارسال می‌شوند نیز همانند تعرفه‌ لاتین یعنی 222 ریال محاسبه می‌شود.
وی با بیان این که پیام‌هایی که کدینگ شبکه همراه اول را تغییر دهند فارسی محاسبه می‌شوند، تصریح کرد: بنابراین پیام‌هایی که به صورت خالی یا فقط عدد و یا شکل ارسال می‌شوند به این دلیل که تغییری در کدینگ شبکه همراه اول ایجاد نمی‌کنند لاتین محاسبه خواهد شد.
معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران توضیح داد: پیامک با حروف فارسی چون کدینگ شبکه را تغییر می‌دهد همان تعرفه‌ی فارسی یعنی 89 ریال محاسبه می‌شوددارندپیام حاوی عدد یا شکل لاتین محاسبه می‌ش

پس گرفتن آی دی از هکر

اگر یک زمانی در اثر بی توجهی کسی ID شما رو هک کرد و PassWord شما رو عوض کرد ، میدونید باید چی کار کنید! شما میتوانید در همچین مواقعی از امکان Forgot Password استفاده کنید! این نکته یادتون باشه که به هنگام Sign Up ، یاهو سوالاتی در زمینه تاریخ تولد ،کد پستی، کشور ،سوال کوتاه و جواب کوتاه و یک آدرس میل برای مواقع اضطراری از شما سوال میکنه! اینا خیلی مهم هستند. این موارد رو همیشه بخاطر داشته باشید که اگر کسی شما رو هک کرد بتونید از این طریق پسوردتون رو پس بگیرید و عوض کنید .حالا برای این کار در صفحه Email Login روی گزینه Password Lookup کلیک کنید در این صفحه همان اطلاعات کلیدی که در قسمت بالا گفته شد رو باید وارد کنید، اگر این اطلاعات را بخاطر دارید که جای امید باقی است در غیر اینصورت از ادامه این کار صرفنظر کنید.خوب حالا بعد از وارد کردن این اطلاعات یاهو درست بودن آنها را چک میکنه و در صورت درست بودن آنها شما به مرحله بعدی هدایت میشوید. در این مرحله که بمنظور ایجاد امنیت بیشتر ایجاد شده است ، یاهو از شما یک سوال کوتاه میپرسد و شما باید به آن پاسخ صحیح بدهید ، البته دقت کنید که این پرسش و پاسخ را خودتان بهنگام Sign Up تعیین کرده اید و باید آنرا به خاطر داشته باشید. بعد از وارد کردن پاسخ کوتاه در صورت درست بودن آن شما قادرید به دو صورت موجود پسورد خود را تغییر داده و تصاحب کنید.

توجه:
- Display New Password که بشما رمز عبور جدیدتان را نشان میدهد و Email New Password که رمز عبور جدید شما را به آدرس میلی که به هنگام Sign Up داده اید میل میکند. (Alternate Email).

 

 

نکاتی در باره هک و هکر ها

درباره هک و هکرهاشاید تا به حال برای شما اتفاق افتاده باشد که مورد حمله هکرها (hackers) قرار بگیرید.
شاید بارها
account های اینترنت تان در عرض یک روز خالی شده باشد بدون آنکه خودتان استفاده کرده باشید.
شاید متوجه شده باشید که در
yahoo messenger شخص دیگری هم از ID شما استفاده می کند.

ادامه مطلب ...

آیا کرم‌های ضدچروک موثرند؟

آیا کرم‌های ضدچروک موثرند؟

کرم زدن به پوست

روند پیری پوست روندی طبیعی است که با افزایش سن اتفاق می‌افتد، ولی برخی عوامل خارجی این روند طبیعی را تسریع می‌ کنند.

امروز همه مردم دنبال راهی هستند تا از پیری پوست‌شان جلوگیری کنند و یا حتی هر روز خود را جوان‌تر از روز پیش نشان دهند.

در این میان، بازار کرم‌ها، اسپری‌ها و آمپول‌های ضد پیری پوست بسیار داغ شده است، ولی آیا واقعا این مواد کارساز هستند؟

بهترین روش برای کند کردن روند پیری پوست چیست؟

خانم دکتر فریده مهتی‌پور، متخصص پوست و مو به پرسش هایی درباره پیری پوست پاسخ داده‌اند.

ادامه مطلب ...

تغییرات پوست با افزایش سن

تغییرات پوست با افزایش سن

اگر شما پایتان را از 60 سالگی آن طرف‌تر گذاشته‌اید، حتما می‌دانید که پوست و موی شما در این سنین تغییراتی با قبل کرده است.

دکتر پرویز طوسی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی درباره اینکه چه کنیم تا در سالمندی پوست و موی سالم و زیبایی داشته باشیم توضیح می دهند:

لکه های قهوه ای

آقای دکتر! بسیاری از سالمندان از لکه‌های قهوه‌ای‌رنگ روی دستانشان گله دارند. علتش چیست؟

عوارض پوستی که در سنین بالا مشاهده می‌شوند، انواع متعددی دارند. یک نوع آن لکه‌هایی است که در قسمت‌هایی که در معرض نور آفتاب‌اند، مانند صورت و پشت دست‌ها بروز می‌کنند.










ادامه مطلب ...

19 راه برای مقابله با آلرژی

19 راه برای مقابله با آلرژی

1 - هر روز صبح بعد از مسواک زدن یک قرص روغن ماهی بخورید.

2 - برای خانه خود یک هواکش نصب کنید تا هوا را به جریان بیاندازد و هوای ساکن را جا به جا کند.

3 - به جای گوشت قرمز ترجیحاً گوشت مرغ بخورید.

ادامه مطلب ...

حرف‌های ضد آلرژی

حرف‌های ضد آلرژی

عطسه

فصل بهار با زیبایی‌های دل‌انگیزش همراه با گل‌های تازه و درختان زیبا برای بسیاری از مردم با دردسرهایی همراه است. شاید گل‌های بهاری و سبزی گیاهان در این فصل بسیار چشم‌گیر و زیبا باشد، اما بسیاری از مردم نسبت به گرده‌افشانی‌‌ گل‌ها حساسیت دارند و نسبت به آن واکنش‌ نشان می‌ دهند. این واکنش‌ در دنیای پزشکی به نام "آلرژی" یا "حساسیت" شناخته شده است.

آقای دکتر مصطفی معین، رئیس انجمن آسم و آلرژی ما را با این مشکل بیشتر آشنا می ‌کنند.

ادامه مطلب ...

آلرژی های پاییزی

آلرژی های پاییزی

Autumn Allergies

پاییز

پاییز، فصل سختی برای مبتلایان به آلرژی (حساسیت) است. آلرژی در اثر واکنش سیستم ایمنی بدن به یک سری مواد بی ضرر به وجود می آید، مثل گرده گیاهان، برخی داروها، مو و پشم و پر حیوانات، گرد و غبار هوا، بعضی غذاها و نیش حشرات.

این مواد آلرژی زا باعث می شوند که سیستم ایمنی بدن، بیش از حد فعال شود و علائم حساسیت را در بدن ایجاد کند.

آلرژی های فصلی، یکی از انواع شایع آلرژی هاست. حتی اگر قبلاً دچار آلرژی نبوده اید، ممکن است علائم آلرژی فصلی در شما بروز کند.

ادامه مطلب ...

دندان های کوچک، اما مهم

دندان های کوچک، اما مهم

دندان های کودک

مطالعات نشان داده است، اگر در دوران کودکی دچار پوسیدگی دندان‌ شویم، با وجود این که در آن زمان دارای دندان های شیری هستیم، به احتمال زیاد در دندان‌های دائمی خود نیز دچار پوسیدگی و خرابی خواهیم شد.

ادامه مطلب ...

مراقبت از دندان کودک مدرسه ای

مراقبت از دندان کودک مدرسه ای

مسواک زدن

یکی از نگرانی‌های والدین، به خصوص آنها که کودک کلاس اولی یا پیش‌دبستانی دارند، وضعیت سلامت دهان فرزندانشان در مدرسه به خصوص از نظر پوسیدگی دندانی است.

رعایت موارد زیر کمک زیادی به پیشگیری از ایجاد پوسیدگی دندان در کودکان، در سال تحصیلی می‌کند:

1- پس از صرف صبحانه و پیش از رفتن به مدرسه بهتر است، مسواک زده شود (با خمیر دندان‌ حاوی فلوراید). اگر چه در آن موقعیت، همه عجله دارند اما این کار پنج دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد!


ادامه مطلب ...

بیماری مخملک

بیماری مخملک

Scarlet Fever

مخملک

مخملک بیماری است عفونی و مسری که در دوره کودکی ( بین 3 تا 7 سالگی) یعنی سنین کودکستانی فراوان تر دیده می شود.

در فصول سرما فراوان تر و شدیدتر ظاهر می شود.

میکروب این بیماری، " استرپتوکوک بتا همولیتیک "A می باشد.

راه سرایت :

سرایت مخملک اغلب بوسیله تماس با بیماران حاصل می گردد و کمتر دیده می شود که کسی به طور غیرمستقیم، یعنی از راه خوردن شیر و مواد غذایی آلوده، یا تماس با اشیای ‌آلوده به این بیماری دچار شود. میکروب مخملک در ترشحات حلق و بینی وجود دارد. لذا توسط قطرات بزاق و خلط در اثر حرف زدن، سرفه و عطسه پخش و باعث آلودگی می شود. بیماری مخملک یک روز قبل از شروع و در تمام دوران استقرار، مسری است، حتی بعضی اوقات افراد بهبود یافته از مخلمک، در عین سلامتی ناقل میکروب هستند.

ادامه مطلب ...

خواص دارویی شاتره

خواص دارویی شاتره

(Fumaria officinalis)

شاتره

شاتره یا شاهتره با نام عمومی Common fumitory, Earth smoke گیاهی است علفی به ارتفاع تا 80 سانتی متر که در مزارع، باغ ها و زمین های کشاورزی به حالت خودرو می روید.

شاخه های ظریف فراوان و برگ هایی با تقسیمات بسیار زیاد، باریک و کوچک دارد. گل های شاتره کوچک به رنگ سفید یا سفید مایل به گلی است که به صورت مجتمع و گل آذین خوشه قرار گرفته اند. میوه ها کوچک و کروی هستند. قسمت مورد استفاده ی شاتره تمام قسمت های هوایی آن می باشد.

گونه ی Officinalis این گیاه در ایران رویش ندارد و آن چه به نام شاتره در بازار ایران وجود دارد، مربوط به دو گونه ی Parvifelora fumaria و Fumaria villantii است.

ادامه مطلب ...

خواص بابونه

خواص بابونه

Chamomile

گل بابونه تازه

نام علمی این گیاه Chamaemelum nobile است.

بابونه گیاهی است دائمی و کوچک، به ارتفاع تقریبا 30 سانتیمتر، دارای بویی معطر که در چمن زارها و زمین های شنی می روید. ساقه آن به رنگ سبز مایل به سفید، برگ های آن کوچک متناوب و دارای بریدگی های باریک، نامنظم و پوشیده از کرک است. گل های آن مجتمع در یک طبق که به طور منفرد در انتهای ساقه گل دهنده در تابستان ظاهر می شود. در هر طبق، گل های سفید در اطراف و گل های زرد در قسمت وسط قرار دارند.


ادامه مطلب ...

دانلود daemon


1


منبع: www.p30download.com


Daemon Tools نرم افزار قدرتمند و پیشرفته ساخت سی دی / دی وی دی رام مجازی و شبیه سازی قفل است ، این نرم افزار با ورود سری جدید بازی های که بر روی دی وی دی و با قفل های پیشرفته عرضه شده به یکباره تبدیل به یک برنامه همه گیر شد که الان تقریباً این نرم افزار بر روی تمام سی دی های بازی یافت میشود و به یک نرم افزار مورد لزوم برای نصب و اجرای اکثر بازی ها در آمده است، این نرم افزار در حال حاضر یکی از بی رقیب ترین برنامه های ساخت و ایجاد درایوهای مجازی است که از اکثر فورمت های ایمیج پشتیبانی میکند.

ادامه مطلب ...